Pult centralizované ochrany

Jsme provozovatelem pultu centralizované ochrany (PCO), který slouží k okamžitému přenosu požárního poplachu z ústředen Elektronické požární signalizace (EPS) přímo na operační a informační středisko (OPIS) Hasičského záchranného sboru (HZS) Olomouckého kraje (OLK).

Pult centralizované ochrany

Privátní rádiová síť komunikující na vyhrazené frekvenci od ČTU

Jako první v ČR jsme použili technologii NAM pro přenos signálu na PCO HZS. Certifikace technologie NAM probíhala na PCO HZS Olomouckého kraje. Byli jsme od počátku u toho.

Pro realizaci bezpečného a spolehlivého připojení k PCO využíváme technologii Global II od společnosti NAM systém a.s. Bezpečnost a spolehlivost přenosu je zajištěna provozováním zařízení v našem vyhrazeném frekvenčním pásmu, přiděleném Českým telekomunikačním úřadem ČTÚ.

PCO plní následující funkce:

zajišťuje okamžitý přenos poplachu z EPS přímo na operační středisko HZS
zaručuje profesionální zásah jednotky HZS
šetří provozní náklady spojené s vyvedením signalizace do místa s trvalou obsluhou
zajišťuje přenos informací o stavu EPS a včasnou informaci uživateli o případných poruchách EPS
síť pokrývá celé území Olomouckého kraje, je nepřetržitě v provozu a monitorována 24 hodin, 365 dní v roce

Realizace připojení na PCO zahrnuje:

měření dosahu na PCO
montáž ZDP (zařízení dálkového přenosu) vysílače a anténního systému ZDP zůstává v majetku naší společnosti po celou dobu připojení na PCO
zavedení údajů do PCO včetně pravidelné aktualizace
připojení k PCO do testovacího, zkušebního a trvalého provozu
pravidelné zkoušky ZDP na PCO
24 hodinový dohled a servis sítě

Podrobné informace:

– S HZS Olomouckého kraje máme uzavřenou smlouvu o umístění komponentů našeho PCO
– splňujeme pokyn číslo 27/2023 platný od 1.7.2023 vydaný generálním ředitelstvím HZS
– splňujeme podmínky pro připojení na PCO v Olomouckém kraji
– plné pokrytí Olomouckého kraje naší privátní rádiovou sítí
– všechny objektové vysílače připojené přes naši privátní rádiovou síť
– maximální bezpečnost a garance funkčnosti
nezávislost na poskytovatelích datového připojení třetích stran
– v případě zjištění závady provádíme servis vlastním servisním oddělením
– skladem držíme všechny komponenty datové sítě
– odstranění závady do 2h
– 350 objektových zařízení v síti
nepřetržitý dohled zařízení v síti 24/7

Přejít nahoru